Tražimo put do novih generacija

Author
Krstinja Šćepanović Zamenik direktora Direkcije za Ljudske resurse i direktor HR biznis partnerstva i razvoja, OTP banka Srbija

Koliko je izazovno ali i interesantno biti na čelu ljudskih resursa u Srbiji organizacije koja globalno ima više od 41.000 zaposlenih, a kod nas više od 2.600 ljudi, priča nam Krstinja Šćepanović, HR direktorka OTP banke.
Ona je i među učesnicima Infostudovog panela “Skills mismatch crisis in the Serbian labour market:ways to solve” na ovogodišnjem Kopaonik biznis forumu gde će podeliti primere dobre prakse koje banka koristi kako bi se odgovorila na izazov deficita radne snage sa kojim se svim suočavamo.

Na kojim pozicijama najčešće zapošljavate?
Kao kompanija koja je usmerena i na pojedince i na biznise, najbrojniji i posebno važni za nas su prodajni profili sa ekspertizama za različite segmente klijenta i nivoom iskustva. S obzirom na to da je naša mreža ekspozitura među najvećima u Srbiji i da poslujemo u 91 gradu uvek ima otvorenih prilika za nove članove tima.
Cela bankarska industrija na našem tržištu pokušava da pronađe put do novih generacija koje ulaze na tržište rada i koji ne vide banku kao prvi izbor. Slična je situacija i u različitim IT, data i digital profilima, ali pred sve nas to stavlja zadatak da što bolje prikažemo koliko zapravo banka prati trendove i u tehnologijama i u načinu rada.

Šta mogu biti rešenja koja bi uticala na smanjenje deficita?
Pored kontinuirane primene jasne strategije unapređenja procesa, deo rešenja mogu biti različiti razvojni programi za upskilling i reskilling, sa ciljem kreiranja bankara koji može da prati zahteve klijenata, ali i razvoj eksperata koji mogu da na te zahteve odgovore kroz unapređenja u tehnologiji, procesu ili proizvodima banke. Takođe otvorenost za nova partnerstva i pristupe stavljaju na listu rešenje i alternativne strategije regrutacije i selekcije.

Da li poslodavci moraju da prave izvesne kompromise kako bi privukli i zadržali najbolje ljude?
Verujem da organizacije moraju da prate promene i da se i same menjaju. Prilagodljivost potrebama i različitih generacija i različitih profila zaposlenih, ali i novim profesijama uz kreiranje okruženja koje će odgovoriti zahtevima, može biti prilično izazovno, ali kroz kontinuirano eksperimentisanje i inovacije uspešno ispunjavamo njihova očekivanja. U tome vidimo prostor za promene, za kompromise i unapređenja, ali kada je u pitanju stremljenje ka kvalitetnim kandidatima koji mogu da nose te transformacije da iniciraju nove, treba beskompromisno težiti najboljem.
Baš zato smo lansirali fantastičan program „Level Up”, sa idejom da mladima pomognemo da sledeći karijerni nivo dosegnu među raznovrsnim oblastima koje nudi bankarski svet. Proces selekcije je prilično zahtevan, ali je ulaganje u razvoj odabranih kandidata izuzetno veliko što kroz razvojne programe, obuke, tako i kroz mentorstvo najboljih menadžera i eksperata u banci. U prošlogodišnjem izdanju, zaposlili smo sve učesnike koji su uspešno završili program, njih 9 i drago nam je da grade karijeru u različitim sektorima banke.

Nakon zahtevne integracije kroz koju ste prošli, 2022. godine su svetski renomirani magazini “Euromoney” i “The Banker” proglasili OTP banku za najbolju banku u Srbiji. Koliko je bilo zahtevno oblikovati kompanijsku kulturu nove organizacije?
Početna pozicija nakon integracije bila je tri različite kulture, ali težnja da od sve tri uzmemo najbolje i kreiramo novu kulturu naše banke.
Kada nam kroz naše godišnje istraživanje o angažovanosti zaposlenih zaposleni na pitanje o vrednostima kažu da prepoznaju banku kao organizaciju koja brine o zaposlenima, konstantno inovira i podstiče inovativnost, neguje saradnju i radi na efikasnosti kako bismo bili što bolji za naše klijente, to je najvrednija nagrada.
-Izvrsnost naših HR procesa prepoznata kroz obnovu sertifikata „Employer Partner“ što i za naše zaposlene, ali i za kandidate znači potvrdu da je OTP banka organizacija koja je strateški orijentisana ka zaposlenima, da prepoznaje njihovu ključnu ulogu u ukupnom razvoju poslovanja i da stalno iznalazi nove načine da stvori što bolje radno okruženje.
Kao organizacija obezbeđujemo da kroz različite kompenzacione pakete, beneficije i programe nagrađujemo dobre rezultate i doprinos odličnom iskustvu naših klijenata, pratimo potrebe zaposlenih i podržavamo ih u bitnim životnim trenucima.
Negujemo kulturu razvoja i prepoznavanja i podstičemo karijerni rast, a blagostanje nam je posebno važno i zato pronalazimo nove pristupe za postizanje balansa. Sve ovo kandidati i zaposleni mogu da iskuse kroz kretanje kroz banku i naše procese selekcije, onboardinga, rada u timu, ocenjivanja, saradnje i razvoja.

Možete li podeliti konkretna iskustva ili inicijative koje su doprinele poboljšanju zadovoljstva zaposlenih u OTP banci?
Za našu organizaciju tema angažovanosti zaposlenih jedna je od najvažnijih i njen značaj se vidi kroz sve aspekte našeg rada, razvoja i kulture.
Pod sloganom „Tvoje mišljenje je važno“ jednom godišnje sprovodimo anonimnu anketu o angažovanosti zaposlenih na koju odgovori preko 80% zaposlenih.
Za dublje razumevanje koristimo alat koji na nedeljnom meri puls naših zaposlenih, odnosno kako se osećaju radeći u našoj banci, a koristimo i različite formate događaja gde kroz razgovor, fokus grupe i targetirane intervjue prikupljamo dodatne uvide.
Naši zaposleni rade od kuće, imaju fleksibilno radno vreme, ohrabreni su na direktnu i neformalnu komunikaciju, pauze prave u našem kafiću, restoranu ili playroom-u, na nedeljnom nivou nam kroz aplikaciju kažu kako su se osećali, usavršavaju se i druže kroz inovativne formate okupljanja.
U isto vreme imaju sigurnost i različite vidove podrške u bitnim životnim trenucima, brojne prilike za karijerno kretanje, stabilan i transparentan sistem kompenzacija i beneficija. Verujem da u ovom trenutku naša organizacija nudi odličan spoj nekada nedodirljivih svetova.
Pored redovnog paketa beneficija, sproveli smo program fleksibilnih beneficija za sve zaposlene kako bi mogli da ih prilagode individualnim potrebama. Dobrobit je jedna od ključnih tema, pa su svi zaposleni dobili slobodan dan za svoj rođendan. U organizaciji u kojoj 55% zaposlenih radi duže od 10 godina tema lojalnosti je itetako bitna, zato smo želeli da je prepoznamo i zahvalimo se našim kolegama.
Kreirali smo nagradu za lojalnost koju dodeljujemo za jubileje od 10, 20, 30 i 40 godina, negujući personalizovan pristup u kom nagrađeni sam bira nagradu od novčane opcije, preko putovanja, do slobodnih dana.
Kroz različite izazove i takmičenja, komercijalna ili inovaciona, prepoznajemo i nagrađujemo naše nosioce promena. Okupljali smo zaposlene na timskim ili međutimskim tim bilding aktivnostima, ali i na žurci i sportskom događaju za sve zaposlene. Spisak je dug, a nadam se ovih par primera nose jasnu poruku šta je naš pravac u godinama koje dolaze.

Tags:
    0 komentara
    Krstinja Šćepanović Zamenik direktora Direkcije za Ljudske resurse i direktor HR biznis partnerstva i razvoja, OTP banka Srbija

    Vrati se gore