Spremni za izazove digitalnog doba
Život nas je naučio da krize nisu samo izvor problema i briga, već vrlo često mogu biti akcelerator velikih ideja. One nas navode da se pokrenemo, prilagodimo i unesemo promene u uobičajene tokove. Kako u životu tako i u poslu, agilnost postaje ključna sposobnost.
Tokom COVID-19 krize oblast koja je zabeležila izuzetan rast u svim aspektima je digitalizacija – od rada na daljinu, lanaca snabdevanja, upotrebe veštačke inteligencije i mašinskog učenja do načina na koji komuniciramo sa korisnicima. Uveren sam da smo došli do tačke na kojoj nema povratka. Veliki porast upotrebe tehnologije, ubrzanje digitalizacije i nova organizacija rada će ostati i nakon završetka pandemije.
U nekim teškim trenucima u proteklom periodu delovalo je da je pandemijska kriza na momente zaustavila svet, ali ni to nas nije usporilo u našim nastojanjima da integrišemo dva velika bankarska sistema. Upravo u ovoj atmosferi promena, početkom maja meseca ponosno smo predstavili novu OTP banku Srbija a.d. Novi Sad, koja je nastala kao rezultat procesa integracije OTP banke Srbija (bivše Societe Generale Srbija) i Vojvođanske banke.
Integracioni proces koji je trajao 19 meseci predstavlja najkompleksniju bankarsku integraciju ikad realizovanu na ovim prostorima. Ujedno, ovaj momenat najslikovitije ilustruje težnju i strateški potez OTP Grupe za formiranjem vodeće bankarske institucije u Srbiji. Matična OTP Grupa se u poslednjih nekoliko godina proširila širom regiona i organski i kroz akvizicije, a kao rezultat strategije rasta OTP nije samo prisutan u 11 zemalja, već́ je tržišni lider u Mađarskoj, Bugarskoj i Crnoj Gori, a sada i u Srbiji.
Moram posebno da istaknem da naše integraciono putovanje ne bi bilo uspešno da nije bilo više od 3.000 naših kolega koji su učestvovali u ovom procesu, kao i njihove posvećenosti, profesionalnosti i stručnosti. Idealan spoj vrednosti, kombinacija tehničke naprednosti, vrhunskog korisničkog iskustva i tradicije predstavlja sinergiju najboljih rešenja dva velika bankarska brenda, koju naši klijenti mogu da iskuse. O složenosti procesa najbolje će reći impresivne brojke: održali smo više od 3.100 sastanaka timova iz različitih gradova, skoro 600 ljudi iz 30 radnih grupa, 10 kros-funkcionalnih timova i šest sponzora je konstantno bilo usmereno na sam proces uz 770.000 radnih sati a skoro 100 miliona podataka je uspešno migrirano.
Nakon ostvarenog godišnjeg rasta kredita od 15 odsto u 2020. godini, kao i povećanog tržišnog udela u svim ostalim segmentima, OTP banka je prva u Srbiji po pitanju tržišnog učešća u segmentu kredita i druga najveća banka po veličini aktive sa ukupno 5,2 milijarde evra.
Pored toga što korisnici na raspolaganju imaju čak 213 ekspozitura širom zemlje uz najveći broj bankomata na 322 lokacije, uz 165 bankomata iz MoneyGet mreže, najveće prednosti koje nudimo našim klijentima su brojne nove pogodnosti koje u fokusu imaju unapređenje digitalnog bankarstva. Budući da je OTP Grupa pionir u digitalizaciji i već 25 godina aktivno radi na polju digitalne transformacije svog poslovanja, mi te principe i prakse primenjujemo i u našoj zemlji. Uspeli smo da u uslovima pandemije i integracije omogućimo brojne novine kao što su online keš kredit, mCard, ApplePay, P2P plaćanja i Pay by link za prenos sredstava privatnim licima putem emaila i telefona. Takođe sagledavamo načine kako možemo pomoći našim klijentima malog biznisa, MSP i privrede, tako da im u tom smislu omogućavamo da poboljšaju i unaprede svoju prodaju kroz uvođenje e-commerce usluge koja im otvara novi kanal prodaje ka njihovim korisnicima.
Ono što je pandemija nesumnjivo promenila je naš odnos prema online plaćanjima i internet trgovini. Samo je tokom prošle godine bilo 62% više transakcija karticama putem internet trgovine, a preko 60% internet kupaca redovno je kupovalo na internetu. Broj korisnika mobilnog bankarstva u Srbiji je povećan preko 20 puta u poslednjih šest godina, samo tokom 2020. godine je zabeležen rast od 27%, dok je aplikaciju mobilnog bankarstva instaliralo preko 450.000 korisnika. Ujedno je izvršeno 50% više plaćanja kroz mobilnu aplikaciju u poređenju sa 2019. godinom. Trenutno, u OTP banci imamo preko 400. 000 digitalnih korisnika, gde najveću bazu čine upravo korisnici naše mobilne aplikacije. Dakle, jasno je da je to pravac koji klijenti sami biraju, a na nama je da im pružimo prvoklasnu uslugu i opravdamo njihovo poverenje. Jer kada znaš gde ideš, jasno vidiš put.
Ovaj autorski tekst je izvorno objavljen u magazinu Svet bankarstva i investicija