Razvijamo dugoročan odnos sa klijentima

Author
Marija Popović Članica Izvršnog odbora OTP banke, zadužena za poslove sa privredom

Marija Popović, članica Izvršnog odbora za poslove sa privredom OTP banke i predsednica Upravnog odbora OTP Leasing Srbija, u ekskluzivnom intervjuu za BIZLife otkriva kako smisao pronalazi u motivisanju svojih saradnika, ističući da poslovni napredak dolazi onda kada prihvatimo i zavolimo promene.

Marija Popović bila je student generacije Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Iako joj je indeks bio ispunjen najvišim ocenama, profesionalne korake činila je postupno, „od nule”, bez prečica i preskakanja.

„Počela sam da radim u banci 2001. godine, preko Omladinske zadruge. Na početku sam učila o statistici i dokumentaciji, a onda krenula da se bavim poslovanjem s privredom, gde sam i danas”, govori precizno, bez zastajkivanja, uverljivo.

Poput junaka koji je od ratnika postao vojskovođa, u bitku ide prvi, ispred svoje vojske, ne štedeći se – Marija Popović u bankarskim krugovima prešla je put od rilejšnšip menadžera i netvork koordinatora do osobe zadužene za srednja preduzeća. Tokom 2019. godine, nekoliko meseci provela je i na poziciji predsednice Izvršnog odbora, što bi se moglo percipirati kao vrhunac njene karijere. Kada se sve sabere, ima više od 20 godina iskustva u radu sa klijentima i različitim kompanijama. Komparacija sa vojskovođom nije slučajna. Poštovanje okoline zaslužuje se tek kada se utaba staza kojom će drugi koračati.

Premda neposredna i otvorena, dama koja ume da sluša, ali i zna da kaže, Marija Popović nije eksponirana u javnosti. „Ali vrata njene kancelarije su uvek otvorena, po tome je poznata”, dodaje njena saradnica. I BIZLife je prošao kroz ta vrata i evo sa čim smo izašli.

  • Šta se trenutno dešava u vašem poslovnom životu?

Kada se uspešno završila jedna od najkompleksnijih bankarskih integracija na tržištu imali smo samo par dana da uživamo u tim fantastičnim rezultatima. I od tada do danas naš svaki dan je usmeren ka postizanju različitih ciljeva. S jedne strane da održimo lidersku poziciju kreditora. Zatim da sprovodimo novu poslovnu kulturu i zaposlene motivišemo svakodnevno. Takođe, da naši klijenti osećaju sve beneficije koje naša banka pruža i da se osećaju sasvim sigurno u ovom globalno veoma specifičnom trenutku.

Mogu da istaknem da smo kreditor broj jedan privrede i stanovništva. Prošle godine smo završili vrlo kompleksan proces integracije dve banke, što je za nas predstavljalo kako profesionalni tako i lični izazov. Reč je o spajanju dve organizacione kulture – Sosijete ženeral i Vojvođanske banke.

Trenutno radimo na razvoju novih proizvoda za privredu, pretežno na polju “zelenih” proizvoda u skladu sa ESG principima, kao i faktoringa i transakcionog bankarstva. To je posebno važno imajući u vidu da je upravljanje tokovima novca jedan od glavnih izazova u privredi, a gde OTP banka može olakšati poslovanje uslugama i domaćeg i međunarodnog faktoringa.

  • Veliki izazov je zadržati sigurnu i postojanu poziciju na tržištu, pogotovo ako u obzir uzmemo i dešavanja na globalnom nivou. Kakav je vaš plan?

Suština je u tome da se trudimo da razumemo klijente i njihove potrebe. Radimo na razvoju dugoročnog odnosa sa klijentima. S obzirom na to da smo sada kreditor velike većine privrednika, trudimo se da smo tu za njih. Kada pomisle na banku, da se to odnosi na OTP. Nastojaćemo da, uz pomoć sigurnih i efikasnih servisa, razvijamo i širimo našu mrežu. Naravno, ne moram posebno da ističem kako se ogroman deo vremena bavimo sagledavanjem posledica i procenom rizika koje globalna dešavanja i poskupljenja mogu da donesu.

  • Iz vašeg ugla, zašto je baš OTP uspeo da dobije veliki broj klijenata, a da to u toj meri nisu postigli vaši konkurenti?

Razliku prave ljudi. Na bankarskom tržištu, manje ili više, postoje slični proizvodi, ali razliku prave ljudi, timovi koje smo napravili i njihova želja da pomere granice. Vrlo su motivisani i ambiciozni. Žele da budu prvi i najbolji. Klijenti osećaju i vide tu želju. Naš rast govori da ljudi imaju poverenja u ono što radimo i da smo im banka prvog izbora, da to tako kažemo.

  • Čujem da imate najstabilniji tim na tržištu, sastav ljudi je prilično postojan. Kako ste to postigli?

Stvarno se trudim da sam prisutna, otvorena i dostupna za svoje saradnike. Ljudi to cene i zbog toga su lojalni. Verujem da upravo ta kohezija i činjenica da jedni drugima verujemo – pravi tu dodatnu vrednost.

  • Šta vam je najviše pomoglo u tome da budete istaknuti u svom poslu?

Rekla bih da su učenje i sticanje iskustva vrlo individualna stvar. Zavise od toga koliko je čovek spreman da gleda, sluša, prihvata sugestije i kritike. Ja sam, nakon završenog Ekonomskog fakulteta, otišla na MBA studije u Šefild, što mi je pomoglo u sticanju teoretskog znanja, ali ono što daje najviše ekspertize jeste svakodnevni rad sa ljudima. Imala sam sreću da sam kroz karijeru sarađivala sa odličnim mentorima. Oni su mi davali šanse i pravili prostor da se razvijam. I pored toga što imam dve decenije iskustva, svaki dan naučim nešto novo. Dobra praksa za mene bili su spomenuti procesi uspešne integracije dve banke, kao i put digitalne transformacije na kome smo već nekoliko godina. Motivacija ljudi je nešto što me veoma zanima i čime se intenzivno bavim.

  • Na koji način se bavite motivacijom ljudi?

Potrebe ljudi su se promenile, što mi, kao menadžeri, moramo da ispratimo. Dosta se govori o balansu između privatnog i poslovnog i kulturi u kojoj se ljudi osećaju dobro kako bi tako i radili. Morate da razumete čoveka sa kojim radite. Morate da razumete šta on može. Morate da imate hrabrosti za promene. Važno je da osnažujete ljude i ponekad im date i više nego što oni sami misle da mogu.

  • Imajući u vidu da negujete tzv. menadžment stil, koji podrazumeva priču i razmenu energije uživo, kako ste funkcionisali tokom kovid restrikcija?

Priznajem da mi je to bio šok. Ja sam, bez obzira na restriktivne mere, sve vreme bila u kancelariji, osim, naravno, u onih nekoliko ekstremnih situacija kada smo svi morali da budemo u svojim kućama. Taj period pomogao mi je da malo više razumem sebe i izborim se sa izazovima.

  • Kakva su vam interesovanja van posla?

Ono što je mimo posla najvažnije jeste da sam Petrova mama, dečaka od 11 godina. Trudim se da što više vremena posvetim njemu i našim zajedničkim aktivnostima. Imajući u vidu da je počeo i školski raspust, planiramo aktivno leto, ali deo vremena ostavljam i za dobru knjigu, jer bitan deo mog života jesu knjige i čitanje. Zbog toga mi je naš projekat sa Izdavačkom kućom „Booka” izuzetno drag. Reč je o konkursu u okviru kog nagrađujemo najbolji i najoriginalniji neobjavljeni roman na srpskom jeziku. Taj projekat povezuje ono što je meni vrednosno važno – knjige i kulturu, sa onim u čemu je naša banka istaknuta – CSR aktivnostima.

  • Onda ste prava osoba za to da nam preporučite neku knjigu.

Trenutno čitam jednu jaku zanimljivu knjigu koju je značajan broj svetskih izdavača i biznis magazina proglasilo za jednu od najboljih knjiga 2019. godine. Zove se „Obrazovana”, autorka je Tara Vestover. U formi je memoara i ja se pridružujem preporukama mnogih uspešnih ljudi, među kojima su i predsednik Obama i Bil Gejts, da je uvrstite u obaveznu literaturu.

PRIZNANJE

Na Generalnoj skupštini Američke privredne komore u Srbiji (AmCham), u februaru 2022. godine, kompanije članice izabrale su Mariju Popović za članicu Upravnog odbora.

Lepše je s kulturom

„Podsetila bih na naš projekat ’Odgovorno u kulturi’, koji dugi niz godina realizujemo sa Galerijom Matice srpske, iz Novog Sada. Na taj način brinemo o kulturnom nasleđu, tradiciji i podržavamo institucije u ovoj oblasti”, dodaje Popovićeva. Uz to, OTP banka Srbija pokrovitelj je izložbe „Umetnost u pokretu” (ArtWalks Experience), svetski poznate multimedijalne konceptualne umetnice Milene Zevu. „Izložba obuhvata 20 godina rada umetnice, od njenih prvih slikarskih radova, bodi-arta, instalacija i video-radova do performansa i korišćenja najnovijih tehnologija, kao što su NFT i AR (proširena stvarnost)”, naglasila je Marija.

IMPRESIVNI REZULTATI

OTP banka je najveći kreditor privrede i stanovništva i lider na tržištu faktoring, lizing i e-commerce usluga. OTP banka Srbija je u prvom kvartalu 2022. Godine ostvarila 33 miliona evra profita i prihod od 57,7 miliona evra, što je rast od 4,5 odsto, u poređenju sa prvim kvartalom 2021. godine. Na dan 31. 3. 2022. Godine aktiva je iznosila 5,78 milijardi evra, što predstavlja porast neto aktive za čak 521,8 miliona evra u odnosu na prvi kvartal 2021. godine, odnosno 9,9 odsto što OTP banku čini drugom najvećom bankom u Srbiji.

Kada je reč o kreditima, OTP banka je u prvom kvartalu 2022. zabeležila ukupan iznos od skoro 4,5 milijardi evra, što predstavlja porast od 13,5 odsto ili 541,3 miliona evra u odnosu na isti period prethodne godine. „Time je zadržano prvo mesto na srpskom tržištu sa učešćem od 17,5 odsto”, ističe Marija.

Izvor: BIZLife Magazin / Stefan Tošović

Foto: Zoran Rašić

0 komentara
Author
Marija Popović Članica Izvršnog odbora OTP banke, zadužena za poslove sa privredom

Vrati se gore