Plaćanje i naplata iz inostranstva

Prilikom plaćanja prema inostranstvu, potrebno je da dostavite nalog za plaćanje i kopiju ino fakture, profakture ili ino ugovora.
Nalog za plaćanje treba popuniti u skladu sa Zakonom o deviznom poslovanju i Uputstvom za sprovođenje odluke o uslovima i načinu plaćanja, naplaćivanja i prenosa po tekućim i kapitalnim poslovima u devizama i u dinarima.
Prilikom popunjavanja naloga za plaćanje obratite posebnu pažnju da ino partner obezbedi tačan Bankarski identifikacioni kod, poznatiji kao Swiftcode banke krajnjeg korisnika, i kompletan IBAN račun u cilju automatskog procesiranja vaših plaćanja bez dodatnih troškova.
Kao domaće pravno lice, nalog za plaćanje možete podneti lično, faksom, poštom ili putem servisa elektronskog bankarstva.


BIC - SWIFT CODE

BIC poznatiji kao SWIFT Code, sadrži osam alfa numeričkih karaktera (ako je centrala banke) ili 11 karaktera (ako je filijala banke)

  • Prva četiri karaktera predstavljaju kod banke
  • Sledeća dva karaktera predstavljaju kod zemlje u kojoj se nalazi banka
  • Sledeća dva karaktera predstavljaju kod grada
  • Poslednja tri karaktera predstavljaju kod filijale


IBAN

IBAN inicijativa je lansirana 1996 od strane Evropskog Komiteta za Bankarske standarde (ECBS - European Committee for Banking Standards) da pomogne u razrešavanju neefikasnosti i visokih troškova povezanih sa nedostatkom standarda u plaćanju među različitim državama (cross-borderpayments). Cilj IBAN-a je da poveća efikasnost u plaćanju među državama u smislu troškova, brzine i kvaliteta. Ukoliko poslujete sa zemljama koje imaju finalizovane IBAN standarde neophodan vam je IBAN račun korisnika u inostranstvu.


Kako proveriti da li je IBAN račun Vašeg ino partnera tačan?

Na adresi www.apacs.org.uk/payments_industry/ibans_4.html možete da proverite da li je IBAN račun vašeg ino partnera tačan. Potrebno je da otkucate kompletan račun (prva dva karaktera IBAN računa su uvek slova iz alfabeta), bez praznih mesta i pritisnete oznaku "check". Ukoliko račun nije validan, kontaktirajte svog ino partnera kako bi plaćanje bilo procesiuirano bez ino troškova i rizika vraćanja doznake zbog netačnih podataka.


Naplata iz inostranstva

Precizne instrukcije za usmeravanje deviznih priliva na vaš račun za pojedine valute (EUR, USD, CHF, GBP...) možete dobiti u najbližoj filijali OTP banke ili nas možete pozvati na sledeće brojeve telefona:

+381 21 48 00 532 +381 21 48 00 578

Obrada naplate iz inostranstva se ne naplaćuje.

Po prijemu SWIFT poruke za sve prilive iz inostranstva primljene do 15 časova, OTP banka dostavlja izvozniku istog radnog dana Obaveštenje o izvršenoj naplati.
Izvoznik je dužan da u roku od 24h obavesti banku o osnovu naplate i korisniku naplate.
Nakon dostave ovih informacija u vidu popunjenog Obaveštenja o izvršenoj naplati, banka obrađuje priliv sa datumom valute iz SWIFT poruke.

Naknade

Naknade i provizije


Proverite naknade i provizije