Digitalna transformacija – imperativ uspešnog poslovanja

Author
Nenad Bungin Direktor direkcije za upravljanje kanalima prodaje, OTP banka Srbija

Digitalna transformacija za bankarski sektor više ne predstavlja jednu od mogućih poslovnih razvojnih pravaca, već praktično imperativ i jedini način da se adekvatno i efikasno odgovori na potrebe tržišta. OTP banka odavno je na putu digitalne transformacije, a kao deo OTP Grupe koja je  pionir u digitalizaciji i već  25 godina proaktivno uvodi inovativna rešenja u ovom segmentu poslovanja, Banka dobija snažnu podršku i mogućnost da uz ekspertizu i bogato iskustvo matične grupacije kojoj pripada ostvaruje liderske rezultate u ovom segmentu poslovanja, kaže Nenad Bungin, direktor Direkcije za upravljanje kanalima prodaje u OTP banci za Ekonometar.

Šta je ključno na putu uspešne digitalne transformacije?

Put digitalne transformacije nije jednostavan i često je pun izazova, pa je sve novine potrebno uvoditi pažljivo i uz temeljne pripreme kako bi se postigao neophodan balans između tehnologije, usluga i konkretnih potreba klijenata. Upotrebom napredne biznis analitike i CRM alata  u značajnoj meri možemo predvideti buduće ponašanje klijenata koje je u skladu sa njegovim finansijskim potrebama i tako im pružimo adekvatne odgovore i digitalna rešenja. Upravo u segmentu temeljne analitičke obrade podataka vidim prostor za dalje napredovanje i još šire korišćenje tehnologije veštačke inteligencije i big data. Naša istraživanja pokazuju da su jednostavnost, intuitivnost i pouzdanost karakteristike digitalnih rešenja koje po pravilu dožive širu upotrebu i dalji razvoj. Navedene karakteristike utkane su u sva digitalna rešenja OTP banke i predstavljaju najvažnije vrednosti korisničkog iskustva različitih grupa naših klijenata.

Kako će po Vama u budućnosti klijenti obavljati najčešće finansijske transakcije?

Zvanični podaci pokazuju da u Srbiji 78.4% populacije svakodnevno koristi internet, a više od 50 odsto njih pristupa internetu preko mobilnih uređaja. Takođe, broj korisnika mobilnog bankarstva povećan je i do 20 puta u poslednjih šest godina, dok je u prvom tromesečju ove godine broj mobilnih transakcija veći za 76.32% u odnosu na isti period prethodne godine, pri čemu mobilno bankarstvo koristi više od 2.2 miliona ljudi u Srbiji.

Sve ovo nedvosmisleno pokazuje da digitalno bankarstvo već sada predstavlja platformu za rešavanje jednostavnijih finansijskih transakcija koje su ujedno i najčešće, a siguran sam da će u ne tako dalekoj budućnosti dolazak u banku i uspostavljanje tradicionalnog poslovnog odnosa između banke i klijenta biti neophodno samo u slučaju rešavanja kompleksnijih finansijskih zahteva.

Rezultati gotovo svih istraživanja pokazali su da je u okolnostima pandemije, ali i post covid periodu potrebna naročita finansijska podrška za klijente malog biznisa kao značajnog privrednog segmenta. Kako izgleda  e-commerce usluga koju ste razvili za ovu grupu klijenata?

OTP banka razvila je sveobuhvatnu i višestruku podršku za klijente malog biznisa, kroz uvođenje e-commerce usluge koja podrazumeva prihvatanje uplata platnim karticama na sajtu korisnika. Na ovaj način klijentima je praktično omogućeno da unaprede svoje poslovanje i  otvore novi onlajn kanal prodaje, kao i da koriste Pay by link uslugu za plaćanje putem imejla ili SMS poruke bez obzira na lokaciju i internet prodavnicu. Za samo devet meseci realizovano je 3.9 miliona e-commerce transakcija. Ova usluga je automatizovana i dostupna 24 časa dnevno. Trenutno radimo na novim funkcionalnostima i unapređenjima koja prate i regulatorne okvire i potrebe korisnika.

Kada je reč o plaćanjima platnim karticama na sajtu, 3D Secure tehnologija koja je usklađena sa najvišim važećim standardima obezbeđuje punu sigurnost vlasnicima kartica prilikom izvršenja transakcije.

Paralelno razvijate digitalna rešenja za sve grupe klijenata. Možete li nam ih ukratko predstaviti?

Među prvima smo uveli mogućnost korišćenja mobilnog telefona kao platne kartice u vidu mCard usluge koja podrazumeva plaćanja putem digitalne Mastercard kartice u okviru mBank aplikacije. Ovaj proces se  obavlja veoma jednostavno – prislanjanjem mobilnog telefona na POS aparat platnog mesta, gde god se ono nalazilo. Takođe, klijenti mogu da registruju svoju Mastercard platnu karticu na iPhone telefonu i koriste sve prednosti naše Apple Pay usluge koja omogućuje bezbedno i jednostavno beskontaktno plaćanje na svim iPhone, Apple Watch, iPad ili Mac uređajima.

Izdvojio bih i mogućnost realizacije onlajn keš kredita (eKeš /mKeš) u iznosu do 600.000 rsd brzo i izuzetno jednostavno putem naših mBank i eBank aplikacija. Aktivno radimo na tome da limit onlajn keš kredita u bliskoj budućnosti bude značajno veći.

 

ANTRFILE 1

Nova Hal E-Banking usluga

Za sve kojima je dosta papira i žele da kreiraju i šalju fakture elektronskim putem u ponudi je usluga – Hal E-Banking. Ceo proces pripreme, izdavanja, slanja i prijema, te plaćanja odvija se isključivo u elektronskom formatu kroz standardni sigurnosni kanal. Ovo je veoma korisna funkcionalnost u okviru keš menadžmenta, a na mesečnom nivou imamo i više od 20.000 e-faktura. Kolika je velika potreba za uvođenjem ovakvih digitalnih rešenja svedoči činjenica da  tokom protekle tri godine e-trgovina beleži rast od 80% iz godine u godinu.

 ANTRFILE 2

Digitalnih korisnika više od 250.0000

Trenutno u OTP banci imamo više od 250 hiljada aktivnih digitalnih korisnika, od čega najveći deo čine upravo korisnici mobilne aplikacije. Jasno je da digitalizacija ne predstavlja odgovor na potrebe lokalnog tržišta i da je ovo put kojim se na globalnom nivou sve industrije transformišu. Okolnosti pandemije Covid-19 samo su značajno ubrzale realizaciju postojećih tendencija i pokazale njihovu nužnost.

 

0 komentara
Author
Nenad Bungin Direktor direkcije za upravljanje kanalima prodaje, OTP banka Srbija

Vrati se gore