CSR #BIZkolegijum: razgovor sa Milenom Mićanović

Author
Milena Mićanović Direktor za komunikacije i odnose sa javnošću

U organizaciji BIZLife i agencije Kliping Beograd održan je CSR kolegijum na kome je učestvovala naša Milena Mićanović, direktorka za komunikacije i odnose sa javnošću. Tom prilikom je istakla da je društveno odgovorno poslovanje strateški inkorporirano u poslovnu strategiju OTP banke, kao i da višestruko nagrađivani projekti Generator Zero i Generator dobrih dela su potvrda da mediji prepoznaju kvalitetne projekte o kojima treba izveštavati. Ceo intervju možete da pročitate u nastavku.

Koliko su mediji zainteresovani da pokrenu neku temu iz domena društveno odgovornog poslovanja kada inicijativa dolazi od neke kompanije, u ovom slučaju od banke?
Najpre bih podsetila na to da mediji imaju veliku moć, a time i odgovornost, jer su oni upravo ti koji prenose naše poruke, ukazuju na dobre prakse, ali i na probleme, čime omogućavaju da se kreira opšta svest o određenom pitanju. Međutim, iskustvo pokazuje da mediji danas većinu aktivnosti kompanija, pa čak i kada su one društveno odgovorne, posmatraju kao komercijalne. Retke su situacije da mediji pokreću teme na ovaj način, ali oni mogu biti zainteresovani ukoliko se one odnose na rešavanje društvenih pitanja koja su od nacionalnog značaja. Ono što, svakako, može da pomogne jeste uloviti momentum u komunikaciji ili ponuditi rešenje za neki gorući problem, jer se pokazalo da su tada zainteresovani.
Postoji i druga strana ove medalje, a to je da, zaista, mnogo kompanija sprovodi razne CSR aktivnosti i tih vesti ima puno. Kada bi mediji objavljivali svako CSR saopštenje, to bi za njih bilo neodrživo. Ova konstelacija nas motiviše da budemo kreativni prilikom kreiranja naših CSR kampanja, kako bismo probali da ih učinimo što interesantnijima celokupnoj javnosti, pa tako i medijima.

Na koji način je moguće kreirati veći interes medija za CSR teme?
Mislim da je tajna u različitosti i traganju za jedinstvenim temama i usmerenjima kojima se retko ko bavi, a koji rešavaju važne društvene izazove i probleme. Ključ je u tome da se bude drugačiji, da se istinski veruje u projekat i da on ima strateški značaj za kompaniju, što mi najbolje vidimo na primeru svojih projekata. Društveno odgovorno poslovanje je strateški inkorporirano u poslovnu strategiju OTP banke i mi tome pristupamo sistematično i dugoročno sa velikim ambicijama. Kao prepoznat lider na tržištu, OTP banka se sa razlogom pozicionirala kao predvodnik zelene tranzicije u Srbiji i primeni ESG principa delovanja.

Banka koristi isključivo električnu energiju iz obnovljivih izvora (100% ZelEPS), dok na centralnoj zgradi u Beogradu ima sopstvene solarne panele na krovu.

Naši višestruko nagrađivani projekti Generator Zero i Generator dobrih dela potvrda su da mediji prepoznaju kvalitetne projekte o kojima treba govoriti. Takođe je važno da imamo i bolji dijalog sa medijima, da pažljivo osluškujemo i njihova interesovanja i da razmenjujemo mišljenja. Kompanije moraju da pokažu da je njihovo delovanje za opšte dobro, da veruju u ono što rade i da su iskreno posvećene dobrobiti zajednice u kojoj posluju. Postoje teme koje svakim danom postaju sve značajnije, a mislim, pre svega, na one koje se tiču zaštite životne sredine, zelene tranzicije, smanjenja karbonskog otiska, održivog razvoja. Mi smo u OTP banci veoma ponosni što smo to prepoznali na vreme.

Smatrate li da treba kompanije javno da iznose stavove u vezi sa aktuelnim društvenim temama, posebno kada je reč o onim osetljivim, poput Prajda ili rata u Ukrajini?
Moje mišljenje je da ne treba, jer teme koje duboko dele društvo izuzetno su osetljive i ljudi ih doživljavaju vrlo emotivno, što je i prirodno. Svi imamo lične stavove, koji takvi i treba da ostanu, dok su kompanije, sa druge strane, privredni akteri, usmereni na svoje poslovanje, odnose sa potrošačima i svojim zaposlenima. U svojim CSR projektima mi se bavimo temama koje su jednako važne za sve, kao što su zaštita životne sredine ili kultura. Na ovaj način od naših projekata korist ima zajednica u celini, a ne pojedine grupe ili pripadnici određene političke struje.

Milena Mićanović, OTP banka

Zašto ste se, nakon integracije banaka, odlučili da se usmerite na podršku startap zajednici?
U prethodne četiri godine uspešno smo sproveli dve integracije i time spojili, zapravo, tri banke koje danas posluju kao OTP banka Srbija. Prilikom definisanja strateškog pravca i odabira ključnih projekata vodili smo se, najpre, poslovnom strategijom banke, ključnim pravcima razvoja matične OTP grupe i dokazanim kvalitetom i rezultatima koje nosimo iz svake od banaka koje su se integrisale. Otuda imamo široko, ali jasno postavljene stubove delovanja – podrška inovacijama, digitalizaciji, lokalnom preduzetništvu i startap zajednici, zelena tranzicija i održivo poslovanje, olimpijski sport kroz partnerstvo sa OKS, podrška kulturi kroz partnerstva sa Galerijom Matice srpske i izdavačkom kuća Booka, kao i finansijska edukacija i aktivizam. Ovo su naša usmerenja i strateška partnerstva, s tim što imamo još zaista mnogo drugih pojedinačnih inicijativa koje pokrećemo iz raznih oblasti, a ponajviše na lokalu, budući da naša mreža od 155 ekspozitura pokriva celu teritoriju zemlje, a nama je važno da budemo partner zajednici gde poslujemo i pomognemo koliko možemo.

Posebno bih izdvojila projekat Generator, kroz koji OTP banka već pet godina daje šansu preduzetnicima i startapovima iz raznih oblasti da predstave svoja kreativna i inovativna rešenja.

Koncept konkursa menjao se u skladu sa potrebama tržišta, trenutnim okolnostima i društvenim izazovima. Takođe, u okviru Startap programa OTP grupe, gde i naša banka učestvuje od 2019. godine, u potrazi smo za inovativnim rešenjima za aktuelne poslovne potrebe, što je rezultat poslovno orijentisanog, dugoročnog partnerstva između banke i startapa.

Koliki je bio značaj podrške medija projektima, s obzirom na to da je reč o konkursima i da su IT stručnjaci morali da se prijave na njih?
Sam podatak koji smo čuli od vas – da je Generator Zero najprisutniji u medijima u prvoj polovini 2022. godine, sa 14 odsto učešća u svim objavama – najbolje oslikava interesovanje medija. Imali smo 72 jedinstvene prijave, što je, zaista, odličan odziv, i verujem da su nam upravo mediji pomogli da što veći broj ljudi sazna za konkurs i prijavi svoju ideju ili svoje rešenje. Ali moram da kažem da konkurs nije bio otvoren samo za IT stručnjake, već za sve organizacije i pojedince koji prepoznaju važnost delovanja u zaustavljanju klimatskih promena i neophodnosti momentalnog delovanja radi zdravije planete.

Tags:
    0 komentara
    Milena Mićanović Direktor za komunikacije i odnose sa javnošću

    Vrati se gore